Tuesday, May 31, 2016

Abang pukul adik sampai mati kerana kencing dalam seluar

Seremban: Angkara marah adik yang juga pesakit mental kencing dalam seluar, si abang dikatakan memukul adiknya hingga mati dalam kejadian pergaduhan di rumah mereka di Taman Bukit Coral, Sikamat di sini, malam tadi.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Muhamad Zaki Harun berkata, pihaknya menerima maklumat kejadian 9 pagi tadi selepas lelaki berusia 40 tahun datang ke Balai Polis Sikamat membuat laporan berhubung kematian adik lelakinya berusia 37 tahun.

Menurutnya, lelaki terbabit mendakwa menumbuk dan menendang adik lelakinya di bahagian kepala dan badan dalam pertengkaran 11 malam tadi.

“Suspek mengaku memarahi mangsa kerana membuang air kecil dalam seluar dan menyuruh adiknya itu masuk ke dalam bilik namun enggan menyebabkan suspek menendang badan dan menumbuk kepala mangsa beberapa kali. Selepas kejadian itu, mangsa masuk ke bilik dan tidur.

“Bagaimanapun, ketika suspek masuk ke bilik adik lelakinya itu, 8.30 pagi tadi untuk memberi ubat, dia mendapati adik lelakinya sudah tidak sedarkan diri sebelum membuat laporan polis.

“Polis ke rumahnya untuk siasatan dan mayat mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) untuk bedah siasat,” katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata, suspek kini ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

http://ift.tt/1O12ZVs