Tuesday, May 31, 2016

Lelaki bayar guna duit syiling lepas disaman memandu 63 km/j

http://www.youtube.com/watch?v=9553VBLpO2U

Agensi – BRETT menuang salah satu baldi mengandungi duit syiling untuk membayar saman di kaunter Mahkamah Perbandaran sebagai tanda protes.

TEXAS – Seorang lelaki yang berang selepas disaman memandu melebihi had laju bertindak mencurahkan dua baldi duit siling di kaunter bayaran Mahkamah Perbandaran di sini.

Brett Sanders, dari bandar Frisco, membawa duit syiling sebanyak AS$220 (RM905) itu dalam dua baldi hitam yang dicat dengan tulisan ‘wang pemerasan’ sebagai tanda protes.

Dia disaman kerana memandu pada kelajuan 63 kilometer sejam (km/j) di zon had laju 48km/j dan membawa kes itu ke mahkamah, namun pihak juri memutuskan Brett perlu bayar denda sebanyak AS$212 (RM873).

“Ini adalah protes daripada saya dalam kes yang benar melawan yang salah. Saya tidak cederakan atau bahayakan nyawa sesiapa pun,” kata Brett kepada stesen televisten NBC 5.

Rakaman video perbuatan Brett itu juga dimuat naik ke laman YouTube dan sudah ditonton 44,900 kali serta menerima hampir 600 komen yang mengkritik perbuatannya.

“Apa yang kamu lakukan ialah menyusahkan seorang wanita, petugas kaunter yang hanya bekerja untuk menyara keluarganya,” kata seorang pengguna YouTube. – Agensi

Artikel Penuh: http://ift.tt/1VtZxnE