Wednesday, June 29, 2016

Peniaga jemur sotong kering atas jalan tar

TINDAKAN seorang peniaga menjemur sotong kering di atas jalan raya tanpa beralas dan berhampiran tong sampah menjadi viral.

Bagan Serai: Seorang peniaga dikesan menjemur sotong kering tanpa menggunakan sebarang alas plastik di atas jalan tar di belakang sebuah pasar awam di sini.

Lebih mengejutkan, kawasan berkenaan berhampiran dengan tong sampah besar sehingga ia menjadi viral di laman sosial sejak Isnin lalu.

Seorang penduduk yang hanya dikenali sebagai Mohd Fadhil, 24, berkata, peniaga itu tidak mengutamakan kebersihan dan tindakan perlu diambil bagi mengelak sebarang kesan yang tidak baik pada masa akan datang.

Katanya, melihat pada keadaan persekitaran, ia cukup menjijikkan kerana dijemur di atas jalan tar yang tidak dialas dan berhampiran kawasan tong sampah.

“Lokasi jemuran yang terbuka sebenarnya adalah parkir awam dan tidak mustahil ada binatang seperti anjing yang mundar-mandir dan mungkin memijak atau membuang najis di situ seperti kes viral udang kering yang berlaku di Kuala Sepetang, Taiping, satu ketika dulu.

http://ift.tt/291yQBr