Wednesday, June 29, 2016

Penunggang Yamaha MT-09 maut rempuh Saga buat pusingan U

SHAH ALAM – Seorang pemuda maut apabila motosikal berkuasa tinggi yang ditunggangnya merempuh dengan sebuah kereta sebelum dia tercampak ke atas jalan raya dalam satu kejadian di Persiaran Bandaraya, Seksyen 14 di sini tengahari tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 12.38 tengahari itu, mangsa, Ahmad Shafiq Mohamad, 24, berasal dari Kuala Selangor maut ditempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Difahamkan kejadian itu berlaku apabila motosikal jenis Yamaha MT-09 yang ditunggang mangsa dari arah Kompleks Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) menghala ke arah Hotel Grand Blue Wave telah melanggar sisi kanan sebuah kereta jenis Proton Saga BLM.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Shafien Mamat berkata, motosikal berkuasa tinggi yang ditunggang mangsa gagal mengelak kereta yang secara tiba-tiba telah membelok ke kanan dan cuba membuat pusingan U di lokasi terbabit.

“Akibat perlanggaran tersebut penunggang motosikal mengalami kecederaan parah di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian.

“Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Shah Alam untuk dibedah siasat,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.








Artikel Penuh: http://ift.tt/290Bh72